engagerede medarbejdere

Hos Vattenfall er vi dybt engagerede i at skabe et attraktivt og motiverende arbejdsmiljø, hvor medarbejderne både ønsker og har mulighed for at udvikle sig selv og dermed også virksomheden.

Vores mål/KPI'er for 2020:

  • LTIF (LTIF; hyppighed af fravær i forbindelse med ulykker): ≤1,25
  • Indeks for medarbejderengagement: ≥70 %

Et sikkert, sundt og motiverende arbejdsmiljø

Med vores omkring 20.000 medarbejdere og et stort antal underleverandører og indhyret personale er Vattenfall ansvarlig for at sørge for en sikker og sund arbejdsplads. Sikkerhed og miljø er afgørende vigtige og et ledende princip i de daglige aktiviteter, hvor ambitionen er at have nul personskader og ingen arbejdsrelateret sygdom. Det kræver en systematisk og forebyggende tilgang i alle aktiviteter.

En sikker og sund arbejdsplads (på engelsk)

  • I 2016 lå LTIF på 2,0

Højt præstationsniveau

Vattenfalls medarbejdere skal arbejde med høj integritet, og de skal vide, hvad der forventes af dem, hvordan de bidrager til virksomhedens succes, hvilke muligheder de har for at udvikle sig, og hvordan deres præstationer vil blive belønnet. Stærke præstationer vil være det direkte resultat af motiverede og engagerede medarbejdere, som aktivt støttes af ledelsen.

Kompetente og talentfulde medarbejdere

Vattenfall er en stolt progressiv og åben organisation, og virksomheden er dybt engageret i at skabe et arbejdsmiljø, der tiltrækker, motiverer og udvikler mennesker med kernekompetencer, specielt inden for digitalisering, og støtter dem i at udnytte deres fulde potentiale og handle med integritet. Individuelle udviklingsplaner er en vigtig komponent i at fremme en kultur med et højt præstationsniveau i organisationen. Mangfoldighed og lige muligheder er vigtige byggesten for en succesrig virksomhed, og vi stræber efter at indarbejde dem i vores daglige aktiviteter.

  • I 2016 lå indekset for medarbejderengagement på 57 %

Vores udfordringer

  • Udfordrende markedsforhold, der kræver reorganisering og omstrukturering, vil påvirke vores medarbejdere og kan også påvirke medarbejdernes engagement. Derfor bliver strategisk kompetenceplanlægning stadig mere vigtigt. Det omfatter aktiviteter som vidensdeling, jobrotation, lederudvikling og trainee-programmer, hvor målet er at sikre adgang til fremtidige ledere og nøglekompetencer.

    Ansvarlige nedskæringer (PDF 70 kB)

  • De nye betingelser i energisektoren og den ændrede forbrugeradfærd peger på et behov for nye kompetencer: evnen til at kunne tilpasse sig, håndtere forandringer, udvikle sig og påtage sig nye opgaver.

 

Sidst opdateret: 2017-05-18 11:43