bæredygtigt forbrug

Vi bliver i stigende grad kundefokuserede og arbejder på at skabe et varigt forhold til vores kunder for at hjælpe dem med at reducere deres klimamæssige fodaftryk og aktivt deltage i det nye energilandskab.

Vores langsigtede ambition er at være en førende kundefokuseret virksomhed, der leverer en bred vifte af energiløsninger og serviceydelser til både privat- og erhvervskunder.

Vores produkter

Vattenfall leverer et bredt udvalg af energiløsninger for at give vores kunder de nødvendige værktøjer til et mere bæredygtigt og effektivt energiforbrug. Vattenfalls tilbud og måde at interagere på varierer på de forskellige markeder, men det overordnede fokus er på opladningsløsninger (e-mobilitet; eksempelvis ladestandere og ladestationer), intelligent styring af hjemmet/bygninger (eksempelvis EnergyWatch og intelligente stik), decentraliseret produktion og modeller til onlinekundeinteraktion.

Få flere oplysninger på vores lokale websteder.

Svensk salgswebsted (på svensk)

Hollandsk websted – vedvarende energi (på hollandsk)

Hollandsk websted – energibesparelser (på hollandsk)

Tysk websted – energibesparelser (på tysk)

Vores mål

NPS er et værktøj til måling af kundernes loyalitet og til at forstå kundernes syn på Vattenfalls produkter og serviceydelser. Målet er en positiv NPS i absolutte tal +2, i forhold til konkurrenter, der kan sammenlignes med Vattenfalls sammenlignelige virksomheder.

År  NPS 
 2016  +7

Vattenfall fortsatte den positive tendens for NPS i 2016 med forbedringer i slutkundemarkedet på alle fire kernemarkeder: Sverige, Finland, Tyskland og Holland.

Eksempler på vores præstationer i 2016

• Vi lancerede InCharge-ladestationnetværket sammen med samarbejdspartnere i Sverige og Nordvesteuropa, hvilket vil gøre det nemmere for virksomheder, kommuner og lokale energiselskaber at tilbyde opladning af e-køretøjer. Det vil hjælpe os med at opnå en førende position inden for e-mobilitet på de nordiske markeder.
• Powerpeers, som er den første europæiske onlineplatform til deling af lokalt produceret vedvarende energi, blev lanceret og får masser af opmærksomhed og medvind i det nye energilandskab.
Powerpeers (på hollandsk, nyt vindue)
• Enpure, det første energiprodukt i Europa, der administreres udelukkende via mobilenheder, baseret på 100 % vandkraft.
• Vi udviklede og lancerede konceptet Smart Fritidshus, som er vores anden skræddersyede energiløsning til et specifikt kundesegment.
• Nuons energitag, som er en integreret løsning til et energieffektivt tag, der inkluderer solcellepaneler og isolering, blev lanceret og er ved at blive kommercialiseret i større skala. De første tage er blevet opsat.
• Vi relancerede Alltid.se, vores innovative og nemme koncept, der er rettet mod en yngre målgruppe, som også er miljøbevidste og gerne vil have enkelhed, bæredygtighed og tillid.

Vores udfordringer

Intelligente og bæredygtige energiløsninger er relativt nye aktiviteter, og de er anderledes end de traditionelle produktionsaktiviteter i forhold til både ekspertise og forretningsmodeller.

Vores planlagte aktiviteter

For yderligere at forbedre kundeoplevelsen (og NPS) forsætter vi med at gøre tingene nemmere for vores kunder via digitalisering og ved at øge fleksibiliteten i vores IT-processer. Vi udvider vores portefølje med relevante energiløsninger som en del af vores indsats for at tilbyde god service til vores kunder. Vores fokus er på yderligere udvikling af e-mobilitetsløsninger, intelligente løsninger til hjemmet samt decentraliseret produktion og lagringsløsninger. Vi har som mål at fortsætte væksten i vores kundegrundlag på alle markederne og potentielt også uden for vores kernemarkeder.

Vores initiativer

Vi har en række projekter, der bidrager til at reducere energiforbruget i bredere forstand.

Alle links fører til websider på engelsk.

One Tonne Life-projektet og resultaterne

Bæredygtige byer

Elektrisk mobilitet

Sidst opdateret: 2017-05-18 10:28