Pressemeddelelse | 2013-10-29 | 09:14 AM

Vattenfalls CEO, Øystein Løseth, har valgt ikke at forlænge sin kontrakt efter 2015 – nu starter rekrutteringsprocessen

Vattenfalls CEO, Øystein Løseth, har informeret bestyrelsen, at han ikke ønsker at genforhandle en forlængelse af sin tidsbestemte kontrakt, som udløber i marts 2015. Vattenfalls bestyrelse har nu påbegyndt processen med at finde hans efterfølger.

Vattenfalls CEO Øystein Løseth:
”Jeg har informeret bestyrelsen, at jeg ikke ønsker at forlænge min kontrakt efter 2015. Dette skyldes personlige årsager. Jeg har varslet bestyrelsen i god tid for at sikre klarhed og for at de har den fornødne tid til den kommende rekrutteringsproces. Jeg vil fortsat være dybt dedikeret til mit arbejde hos Vattenfall indtil min kontrakt udløber.”

Bestyrelsesformand Lars G. Nordström:
”Vi vil gerne takke Øystein Løseth for at meddele os dette i god tid. Nu kan vi starte processen med at finde hans efterfølger og bestyrelsen vil udarbejde, hvilke færdigheder og krav denne profil skal opfylde. Øystein Løseth vil fortsætte sit arbejde som CEO med særlig fokus på forandringsledelse, og han fortsætter med at have stor tillid til bestyrelsen og organisationen.”

Øystein Løseths kontrakt med Vattenfall blev underskrevet i 2010 og udløber den 31. marts 2015. Forhandlingerne vedrørende en forlængelse af kontrakten skulle have startet i oktober 2013, men vil nu ikke finde sted på grund af Øystein Løseths beslutning. I stedet vil bestyrelsen påbegynde rekrutteringsprocessen for at finde Løseths efterfølger.

Øystein Løseth og Lars G Nordström vil være tilgængelige på pressekonferencen vedrørende rapporten for 3. kvartal i dag kl. 10 på Vattenfalls hovedkontor i Stockholm, Evenemangsgatan 13, Solna. Journalister kan også deltage via telefon på +46 (0)8 5 051 0031.

For yderligere information, venligst kontakt:
Vattenfalls presseafdeling på +46 (0)8-739 50 10
eller e-mail press@vattenfall.com