Pressemeddelelse | 2011-10-13 | 12:48 PM

Så ruller Street-håndbolden i Odense

DHG Odense vandt førstepræmien i Vattenfall Street Handball pilotprojekt i forbindelse med årets håndboldskoler rundt i landet. Og nu skal præmien høstes. Det bliver en dag med Street Handball – og du kan være med!

I sommer blev der spillet Street Handball på udvalgte håndboldskoler rundt i landet – og nu får børn og unge i Odense igen mulighed for at prøve kræfter med den bløde, grønne bold fredag den 21. oktober fra kl. 10-13 i Dalumhallerne.

Dagen er for alle, som har lyst til at prøve kræfter med Street Handball og samtidig se, hvad en klub som DHG har at tilbyde – hvis man skulle have en lille håndboldspiller gemt i maven. Børn og unge som allerede spiller håndbold er naturligvis også mere end velkomne.

- Jeg ser frem til at se en masse glade børn, der får en dejlig dag med gode oplevelser - både vore egne og nye børn fra lokalområdet. Vi håber at se nye ansigter, der ønsker at prøve håndboldspillet. Vi er meget stolte af at have vundet denne event sammen med alle vores håndboldskoledeltagere, og vi glæder os til dagen, siger Rikke Stendahl, kommunikationsansvarlig og håndboldskoleleder i DHG.

DHG vandt et Vattenfall Street Handball Day Event ved at være med i et pilotprojekt, hvor de unge som en del af deres håndboldskoleforløb skulle uploade sjove, anderledes eller seje videoer, hvor de viser, hvad man kan med en Street bold og med spillet. Og der kom rigtig mange kreative bidrag fra flere skoler, men DHG løb af med sejren.

Konkurrencen var sat op af Street Handball Organisationen og energiselskabet Vattenfall, som begyndte deres samarbejde i 2010. Vattenfalls kommunikationschef Marianne Reedtz Sparrevohn fortæller, hvorfor Vattenfall er sponsor for Street Handball:
- Vi er glade for at støtte et nyt initiativ som Street Handball. Det er et sjovt spil og giver de deltagende en masse energi. Noget som ligger os meget nært. Derudover falder sponsoratet også i god tråd med vores sponsorstrategi om at være synlige i de lokalområder, hvor vi har virksomhed. Street Handball-konceptet er lige til at rulle ud.

Street Handball er opfundet af tre kammerater, den ene er landsholdsspiller Lasse Boesen, og han beskriver spillet således:
- Street Handball er spillet, som flytter håndbold ud af de traditionelle rammer til de gader og pladser, hvor de unge befinder sig. Derved kan man forhåbentligt aktivere nogle af dem, som ellers aldrig vil røre en håndbold. Street Handballs uformelle karakter og kæmpe potentiale for kreativitet åbner uanede muligheder for at finde netop den form for leg med bolden, som passer bedst til den enkelte.

I kan læse mere om pilotprojektet og vinderne her

Adresse til event: Dalumhallerne, Mejerivej 1, 5260 Odense S.