Nyhed | 2014-11-24 | 14:49 PM

Problemer med nyt faktureringssystem

Vattenfalls implementering af et nyt system til håndtering af fakturaer har resulteret i større problemer, end nogen havde forestillet sig. Der er i dag et betydeligt antal uposterede fakturaer, der afventer behandling i systemet.

Der bliver arbejdet døgnet rundt for at løse problemerne, så leverandørerne kan blive betalt.

I oktober gik Vattenfall i gang med at bruge et nyt faktureringssystem i Nordic. Det havde allerede været implementeret i Tyskland i et stykke tid. I Nordic opstod der adskillige problemer med både teknik og datakvalitet, hvilket kombineret med håndteringsproblemer nu har bidraget til en voksende pukkel af uposterede fakturaer.

Nogle af de højtprioriterede tekniske problemer er allerede blevet løst, eller vil blive løst inden længe. Vattenfall har informeret de største leverandører om problemet. Derudover er der indkaldt ekstra personale til at håndtere den store pukkel.

Problemerne bliver konstant overvåget og analyseret, og puklen forventes at begynde at aftage i løbet af denne uge.

Vattenfall beklager i høj grad de problemer, situationen kan forårsage for vores leverandører, og vi lover, at vi gør vores yderste for hurtigst muligt at kunne vende tilbage til den almindelige fakturabehandling, så vi sikrer rettidige betalinger.